Ana içeriğe atla

Hakkımda

Merhaba;

Ben Sefa Yıldız. 

23 Eylül 2022 tarihinde oğlum 27 hafta 3 günlükken oğlumuz dünyaya geldi. Başımıza gelmeden önce her çocuğu normal doğuyor zannediyorduk adeta. Ancak öyle değilmiş, her 10 bebekten 1'i bu şekilde doğuyormuş aslında. Maalesef belki de hiç öğrenmeyeceğimiz bir çok şey öğrendik şu kısacık sürede bile. Ben de oğlumun yoğun bakımda geçiridği günleri bir blog olarak tutmaya karar verdim. Bizim bebeğimiz tabii erken'in de erkeni denecek bir zamanda doğdu. Dünya Sağlık Örgütü tarafından 20-37 gestasyonel hafta arasındaki doğumlar erken doğum (prematüre doğum); doğum ağırlığı 2500 gramın altında olan yenidoğanları düşük doğum ağırlıklı (DDA); 1000-1499 gram arasında olanları çok düşük doğum ağırlıklı (ÇDDA); 1000 gramın altında olanları ise aşırı düşük doğum ağırlıklı (ADDA) olarak tanımlıyor. Bizim yavrumuz da 660 gr. doğum ağırlığına sahip. ADDA olarak tanımlanıyor bu sebeple.

---DEVAM EDECEK---

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

40. hafta ( 13 Aralık - 19 Aralık)

13 Aralık Enfeksiyon değeri düşmüştü bugün. İnatçı ateşi de kırıldı inşallah daha iyiye gidecek. 14 Aralık Bugün ateşi yine 37 - 37.5 civarında gezmeye başlamış. Rop muayenesi de oldu. çok şükür kötüye gidiş yok. Doktor beklediğimden çok iyi gidiyor dedi. Damarları da güzel gelişmiş. Kendi kendine düzelecek gibi diyor doktor.  Dün Marmara Eğitim - Araştırma Hastanesi Çocuk Beyin Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Adnan DAĞÇINAR'dan haberimiz oldu. Ona Alptuğ'un durumu ile ilgili mail attım. Beynine şant takılması gerekecek diyor memorial'daki doktorlar bir görüş de ondan almak istiyorum. Bakalım dönüş yapmasını bekliyorum.  19 Aralık Alptuğ'un 40. haftası bitmek üzere. Pendik'teki hastanade çalışan bir çocuk doktoru arkadaşımla görüştüm. Onunla birlikte gidip Adnan Hoca ile görüşeceğiz. Bunun haricinde kasık fıtığı ameliyatını olması gerekiyor ve de drenaj takılması gerekiyor. BOS'taki protein yüksek olduğu için şu aşamada şant takılamıyor.  boy ağırlık f...

35 hafta 2 gün / 55. gün | 17 Kasım Dünya Prematüre Günü | ilk kıyafet | ekstübe

     Bugün hayatımızdaki en güzel günlerden bir tanesiydi. Oğlumuz dünya prematüre günü diye kıyafet giydi. Zıbın giydirdiler ona. Sonra da kucağımıza verdiler. İlk defa benim kucağıma da verdiler. Tarifi mümkün olmayan harika bir duyguydu gerçekten. Oğlumu kucağıma aldım, göğsüme başını dayadı orada sesli sesli soluyordu. Bugün tekrar ekstübe de ettiler o yüzden çok sinirliydi sürekli ağlıyordu. Fotoğraf çekindik, bütün fotoğraflarda mızmızdı o yüzden. Sanki dünyada tek nefes alan Alptuğ. Kendi kendine nefes alıyor diye o kadar sinirliydi ki.  Birlikte dünya prematüre günümüzü kutladık, fotoğfar çekindik, hemşire ablalarına tatlı götürdük.  İnşallah bu sefer son olur ekstübesi. Bu bırakış son bırakış olur. Gerçekten tekrar entübe edilmesine dayanacak gücümüz kalmadı. Her entübe edilişi bizi daha da derinden yıkıyor.  Bugünün değerleri: kafa boy ağırlık fark nefes yaş / süre süt tarih 26 37 1400 +20 cpap 35h 2g / 55. gün 8x40 17/11 Perşembe

34 hafta / 46. gün

 Biraz biraz daha zorlansa da yine de nefesini cpap'tan almaya devam ediyor. Yarın göz muayenesi olacakmış o sebeple biraz daha yorgun olabilir bakalım. Kendi nefes almaya başlayınca yine kilo alımı durdu. 8x32 beslemeye başladılar.  34 haftayı bitrdi. normalde daha 1.5 ay olacaktı doğumuna. Erkenci oğlumuz bizimle bu şekilde tanışmak istedi.  Bugünün değerleri: kafa boy ağırlık fark idrar gaita nefes yaş / süre süt tarih 26 37 1120 0 ✅ ✅ cpap 34h 0g / 46. gün 8x32 08/11 Salı