Ana içeriğe atla

İlk defa anne kucağını tattı

Bugün biraz erken gittik oğlumuzu görmeye, ispark'a arabamızı park ettik, önce dün Merve'nin kimliğini almaya gittik kadın doğum bölümüne, dün orada unutmuştuk. Banu Hoca oradaydı, hemen geldi yanınıza sohbet ettik 5-10 dk.

Sonra hemen yoğun bakımı aradık. Serenay hemşire 15 dk içinde alırız içeriye dedi. Ben önce namaza gittim, Eşim aşağı -2. kata indi. Hemen gelmiş Serenay hanım ben inene kadar. Sonra ben de indim içeriye girdim. Bugün ilk defa oğlumuzu annesinin kucağına verdiler bir anda. Eşim heyecandan ölecek gibiydi. Önce sıcak bir havlu serdi kucağına sonra oğlumuzu onun içine koydular bir güzel sardılar. Daha vücut sıcaklığını koruyamıyor yavrumuz. Çok heyecanlı anlardı gerçekten. O kadar ufak o kadar ufak ki insan korkudan ölecek gibi oluyor. Eşim çok da etkilendi bu yüzden. Eve gelince çok duygusaldı bu konudan dolayı. Ağladı biraz.

Oğlumuz bugün 710 gr oldu. +20 gr aldı yani. Güzel gelişmeler bunlar tabii ki. Bugün enyübasyondan çıkarıp kendi kendine nefes alabiliyor mu diye denemişler ama maalesef kasları bunu tam olarak kaldırmamış ve tekrar entübe etmişler. Yaklaşık 5-6 saay kendi kendine nefes almış. Nefesi tam olarak başaramıyor henüz maalesef. Beslenme iyi gidiyor gibi ama daha tam belli de değil maalesef. Her an vücut sütü tolere etmeyi bırakabilir. Dün 8x2cc'ye çıkarmışlardı bugün sabah 4x3cc vermişler ve bir problem olmamış çok şükür. Akşam da 4x4cc vereceklermiş. İnşallah onu da güzelce kabul eder.


bugünün değerleri:

kafaboyağırlıkidrargaitanefesyaş / sürebeslenmetarih
2534710entübe29h 1g / 12. gün4x3 + 4x45 Ekim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

40. hafta ( 13 Aralık - 19 Aralık)

13 Aralık Enfeksiyon değeri düşmüştü bugün. İnatçı ateşi de kırıldı inşallah daha iyiye gidecek. 14 Aralık Bugün ateşi yine 37 - 37.5 civarında gezmeye başlamış. Rop muayenesi de oldu. çok şükür kötüye gidiş yok. Doktor beklediğimden çok iyi gidiyor dedi. Damarları da güzel gelişmiş. Kendi kendine düzelecek gibi diyor doktor.  Dün Marmara Eğitim - Araştırma Hastanesi Çocuk Beyin Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Adnan DAĞÇINAR'dan haberimiz oldu. Ona Alptuğ'un durumu ile ilgili mail attım. Beynine şant takılması gerekecek diyor memorial'daki doktorlar bir görüş de ondan almak istiyorum. Bakalım dönüş yapmasını bekliyorum.  19 Aralık Alptuğ'un 40. haftası bitmek üzere. Pendik'teki hastanade çalışan bir çocuk doktoru arkadaşımla görüştüm. Onunla birlikte gidip Adnan Hoca ile görüşeceğiz. Bunun haricinde kasık fıtığı ameliyatını olması gerekiyor ve de drenaj takılması gerekiyor. BOS'taki protein yüksek olduğu için şu aşamada şant takılamıyor.  boy ağırlık f...

35 hafta 2 gün / 55. gün | 17 Kasım Dünya Prematüre Günü | ilk kıyafet | ekstübe

     Bugün hayatımızdaki en güzel günlerden bir tanesiydi. Oğlumuz dünya prematüre günü diye kıyafet giydi. Zıbın giydirdiler ona. Sonra da kucağımıza verdiler. İlk defa benim kucağıma da verdiler. Tarifi mümkün olmayan harika bir duyguydu gerçekten. Oğlumu kucağıma aldım, göğsüme başını dayadı orada sesli sesli soluyordu. Bugün tekrar ekstübe de ettiler o yüzden çok sinirliydi sürekli ağlıyordu. Fotoğraf çekindik, bütün fotoğraflarda mızmızdı o yüzden. Sanki dünyada tek nefes alan Alptuğ. Kendi kendine nefes alıyor diye o kadar sinirliydi ki.  Birlikte dünya prematüre günümüzü kutladık, fotoğfar çekindik, hemşire ablalarına tatlı götürdük.  İnşallah bu sefer son olur ekstübesi. Bu bırakış son bırakış olur. Gerçekten tekrar entübe edilmesine dayanacak gücümüz kalmadı. Her entübe edilişi bizi daha da derinden yıkıyor.  Bugünün değerleri: kafa boy ağırlık fark nefes yaş / süre süt tarih 26 37 1400 +20 cpap 35h 2g / 55. gün 8x40 17/11 Perşembe