Ana içeriğe atla

Doktorlar için de çok zor zamanlar

Bugün öğleden sonra gittik oğlumuzu görmeye. Çok 0.5 cm boyu uzamış geçen haftadan bu yana. 34.5 cm olmuş. Kilosu ve baş çevresi değişmemişti. Tuvaletini de düzgünce yapmaya devam ediyordu.


Bugün doktorumuz Turan Bey'in yanına gittim. Diğer zamanlara nispeten daha olumlu gibi konuştu ilk defa Turan Hoca. Yani zor bir bebek diyor her zamanki gibi. Ona da üzülüyor insan, zorlandığı belli. Ciğerlerini söyledi yine. Ciğerleri toparlarsa daha iyi olacak diyor. Karnındaki şişliği sordum, tuvaletini yapmaya devam ettiği sürece çok mühim değil dedi. Beyninden alınan kanın sonuçları gelmiş, hamdolsun onlar da temiz çıkmış. Ama Turan Hoca en çok ciğerleri önemsiyor. Ciğerler iyi olmadıkça diğer iyi şeylerden neredeyse hiç bahsetmiyor. Beslenmesi iyiye gidiyor her gün artırıyoruz dedi. İyi olarak söylediği tek şey buydu ☺️ İnşallah güzel haberler alacağız daha da. Bu hafta tekrar entübasyondan çıkarmayı deneyeceklermiş. O da güzel haberler vermek istiyor tabii ki ama doktor sonuçta çok olumlu konuşamıyor haliyle. Beni üzen lafıysa sonda söyledi. Siz muhtemelen son hastam olacaksınız, çok zor böyle bebeklerle ilgilenmek dedi. Kaldıramıyorum minvalinde laflar söyledi. Gerçekten üzüldüm bu hale gelmesine ama gerçekten haklı maalesef. Ama bu ülkenin de onun gibi değerli doktorlara çok ihtiyacı var. Böyle dedi ama ben bırakabileceğini sanmıyorum. Vicdanı rahat etmez bence. Çok iyi bir insan çünkü. Allah razı olsun ondan. Ona güvenmesek daha zor olurdu sabretmek. 


Bugünün değerleri:

kafaboyağırlıkidrargaitanefesyaş / sürebeslenmetarih
2534,5740entübe29h 6g / 17. gün4x12 + 4x1210/10

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

40. hafta ( 13 Aralık - 19 Aralık)

13 Aralık Enfeksiyon değeri düşmüştü bugün. İnatçı ateşi de kırıldı inşallah daha iyiye gidecek. 14 Aralık Bugün ateşi yine 37 - 37.5 civarında gezmeye başlamış. Rop muayenesi de oldu. çok şükür kötüye gidiş yok. Doktor beklediğimden çok iyi gidiyor dedi. Damarları da güzel gelişmiş. Kendi kendine düzelecek gibi diyor doktor.  Dün Marmara Eğitim - Araştırma Hastanesi Çocuk Beyin Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Adnan DAĞÇINAR'dan haberimiz oldu. Ona Alptuğ'un durumu ile ilgili mail attım. Beynine şant takılması gerekecek diyor memorial'daki doktorlar bir görüş de ondan almak istiyorum. Bakalım dönüş yapmasını bekliyorum.  19 Aralık Alptuğ'un 40. haftası bitmek üzere. Pendik'teki hastanade çalışan bir çocuk doktoru arkadaşımla görüştüm. Onunla birlikte gidip Adnan Hoca ile görüşeceğiz. Bunun haricinde kasık fıtığı ameliyatını olması gerekiyor ve de drenaj takılması gerekiyor. BOS'taki protein yüksek olduğu için şu aşamada şant takılamıyor.  boy ağırlık f...

35 hafta 2 gün / 55. gün | 17 Kasım Dünya Prematüre Günü | ilk kıyafet | ekstübe

     Bugün hayatımızdaki en güzel günlerden bir tanesiydi. Oğlumuz dünya prematüre günü diye kıyafet giydi. Zıbın giydirdiler ona. Sonra da kucağımıza verdiler. İlk defa benim kucağıma da verdiler. Tarifi mümkün olmayan harika bir duyguydu gerçekten. Oğlumu kucağıma aldım, göğsüme başını dayadı orada sesli sesli soluyordu. Bugün tekrar ekstübe de ettiler o yüzden çok sinirliydi sürekli ağlıyordu. Fotoğraf çekindik, bütün fotoğraflarda mızmızdı o yüzden. Sanki dünyada tek nefes alan Alptuğ. Kendi kendine nefes alıyor diye o kadar sinirliydi ki.  Birlikte dünya prematüre günümüzü kutladık, fotoğfar çekindik, hemşire ablalarına tatlı götürdük.  İnşallah bu sefer son olur ekstübesi. Bu bırakış son bırakış olur. Gerçekten tekrar entübe edilmesine dayanacak gücümüz kalmadı. Her entübe edilişi bizi daha da derinden yıkıyor.  Bugünün değerleri: kafa boy ağırlık fark nefes yaş / süre süt tarih 26 37 1400 +20 cpap 35h 2g / 55. gün 8x40 17/11 Perşembe